1.1 C
Prague
Pátek, 2 prosince, 2022

Vaše vizitka je životopis, radí vyhledávač práce Jobsi.cz

Redakční výběr

Prozkoumali jste nabídky inzerce práce a vybrali jste si tu pravou. Teď už jen zbývá představit se všem možným zaměstnavatelům. Než začnete o sobě psát, zkuste se na sebe podívat očima toho, kdo bude váš životopis číst. Umožní vám to představit se a poskytnout požadované informace zajímavým způsobem. V současnosti organizace a firmy upřednostňují heslovitě zpracovaný životopis – tzv. strukturovaný.

Dobře napsaný životopis obsahuje pět částí:
– Základní údaje o vaší osobě (jméno a příjmení, adresa, telefon, datum narození)
– Stručný přehled vzdělání
– Informace o odborné přípravě, která má vztah k našemu povolání, certifikáty
– Přehled všech dosavadních zaměstnání seřazených od posledního k prvnímu
– Ostatní významné informace o vás. Můžete uvést výsledky, které jste dosáhli, i když nesouvisejí s vaším předchozím zaměstnáním.

Budete mít přibližně 40 sekund na to, abyste životopisem zaujali. Smyslem životopisu je dostat se mezi ty, kteří budou pozváni na výběrové řízení. “Nezapomeňte, že životopis je příběh vašeho pracovního života” potvrzuje Ludmila Šťastná, specialistka společnosti 123jobs Media, úspěšného e-commerce developera pracovních portálů a hodnotících aplikací.

Co správně do životopisu uvádět

dy pište:
– Fakta oznamujte stručně a výstižně
– Pokud je to nezbytné, použijte dvě strany textu – nikdy ne více
– Všechny významné informace patří do životopisu, ne do průvodního dopisu. Životopis posílejte se stručným dopisem.


Nikdy nepište:
– Nepřidávejte odstavce a nedoplňujte životopis připravený na jinou příležitost
– Nevyřazujte informace jen proto, že byste museli přidat druhou stranu
– Nepřikládejte k životopisu různé osvědčení, doporučení (pokud nebyly požadovány)


Kde hledat práci na internetu

Nabídky inzerce práce hledejte třeba na Jobsi.cz. Tento moderní vyhledávač práce vám pomůže najít tu pravou práci pro vás. Denně se zde agregují nové nabídky práce a brigád. Vše bez starostí, zdarma a on-line.

- Reklama -aktualita

Mohlo by vás zajímat:

- Komerční sdělení -PR články

Redakce doporučuje

PR články