Dobrých a loajálních zaměstnanců je třeba si vážit. Co můžete jako zaměstnavatel udělat proto, aby byli lidé ve vaší firmě spokojení a motivovaní k lepším výkonům?
Průzkumy mluví jasně – šťastní zaměstnanci jsou méně často nemocní a pracují lépe než ti, kdo s prací spokojení nejsou. O své firemní zkušenosti se ale rádi podělí obě skupiny. O to víc by vám mělo záležet na tom, aby se v hodnocení firem u vaší značky objevovaly převážně pozitivní recenze.
Oceňte je
Ukažte zaměstnancům, že jejich práce má smysl. Když jim pouze ukážete, co mají dělat, aniž byste jim řekli, proč to mají dělat, snadno sklouznou do stereotypu bez snahy přicházet s novými nápady. Zároveň jim nechte prostor pro seberealizaci, nechtějte kontrolovat každý jejich krok a soustřeďte se na jejich výsledky, ne na postup k jejich dosažení.
Podporujte vztahy na pracovišti
Se spokojeností v zaměstnání úzce souvisí i dobré vztahy na pracovišti. Proto je ve vašem zájmu je co nejvíc podporovat. Dopřejte zaměstnancům přestávky na kávu, vytvořte ve firmě zóny, kde se mohou setkávat, aniž by rušili ostatní zaměstnance a čas od času zainvestujte do zajímavého teambuildingu.
Zajímejte se
Ke spokojenosti zaměstnanců přispívá i to, zda se o ně zaměstnavatel stará a zajímá. Klaďte důraz na normy BOZP, chvalte zaměstnance za dobře odvedenou práci a nabídněte jim benefity v podobě příspěvků na sportovní volnočasové aktivity. Během náročné sezóny najměte profesionálního maséra nebo uspořádejte kurz o zdravém životním stylu. Pomohou i maličkosti, třeba instalování stojanu na kola v blízkosti firmy nebo uspořádání sportovního klání v rámci firmy.
Drobné benefity
Spokojenost zaměstnanců můžete zvýšit také dostupností občerstvení na pracovišti. Kromě kávy, která již dnes bývá takřka standardem, můžete nabídku rozšířit o dobré čaje, ovoce nebo malé snacky. Při dodržování těchto doporučení výrazně snížíte pravděpodobnost, že vaši zaměstnanci budou chtít odejít.