1.1 C
Prague
Pátek, 2 prosince, 2022

6 tipů, jak uspět v podnikání

Redakční výběr

Každý podnikatel touží po úspěchu, realita je však taková, že do pěti let zkrachuje 80 % nově založených firem. Co dělají jinak lidé, kterým se podaří prorazit? Žádný univerzální postup bohužel neexistuje, nicméně zkušení matadoři doporučují zapracovat na klíčových vlastnostech.

1. Úspěch závisí na vašem mindsetu

Podnikatel, který svou mysl nenastaví na úspěch, je předurčen ke krachu. Je to stejné jako ve sportu – závodník, jež nepomýšlí na stupně vítězů, se na ně nikdy nedostane. Stanovte si proto konkrétní cíle a zaujměte postoj vítěze. 

2. Myslete ve velkém, ale nezapomínejte na menší věci

Známé přísloví praví „nemusí pršet, stačí, když kape“. A z kapek nakonec naplníte celé vědro. Pamatujte, že neexistuje malá bitva – všechna vítězství vedou ke zdárnému cíli. 

3. Nehrajte si na šéfa, buďte jím

Vaši zaměstnanci nepotřebují tyrana, ale vůdce, který jim bude naslouchat a inspirovat je. Vybudujte si u nich důvěru a naučte se je dostatečně motivovat. Zároveň jim buďte neustále k dispozici a podejte jim pomocnou ruku vždy, když to budou potřebovat.

4. Staňte se mistry v plánování

Pokud vám to dovoluje finanční situace, zaměstnejte schopného projektového manažera. V opačném případě vám nezbyde, než se naučit základy project managementu a aktivně využívat software pro řízení projektů.

5. Naslouchejte svým zákazníkům

Akvizice nových klientů je mnohem nákladnější než udržení stávajících. Již od začátku proto využívejte kvalitní CRM řešení a sbírejte veškerá důležitá data, na základě kterých získáte komplexní charakteristiku skutečných zákaznických potřeb. Dobrou volbou je české mobilní CRM eWay-CRM, které si můžete vyzkoušet na dobu 30 dní zcela zdarma.

6. Risk je zisk

Podnikání je samo o sobě rizikové, nicméně čas od času budete muset udělat nepříjemné rozhodnutí. Vzpomeňte si na známý citát Charlese Bukowského – Svět patří těm, co se neposerou – a chopte se příležitosti za pačesy.

- Reklama -aktualita

Mohlo by vás zajímat:

- Komerční sdělení -PR články

Redakce doporučuje

PR články